Miután egyetlen ajánlat sem érkezett, eredménytelen lett a Szeged-Szabadka tram-train rendszer magyar szakaszának kiépítéséhez szükséges tervezésre kiírt tender. Ez a vasút része lesz majd a Szeged-Szabadka-Baja vasútvonalnak.

A nyílt tender eredménytelenségét az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.

A 13 kilométer hosszú vasúti pálya engedélyezési tervére, még június elején írta ki a tendert a NIF, de az augusztus 5-i benyújtási határidőig senki sem tett ajánlatot.

A feladat részei voltak – egyebek mellett – a következők:

  • a kapcsolódó közúti tervek elkészítése,
  • az összes nagy- és kis műtárgy komplex engedélyezési terveinek elkészítése,
  • forgalmi üzemi vizsgálat, valós idejű számítógépes vasútüzemi szimuláció elvégzése,
  • 3,5 kilométer új vasúti pálya Szeged belterületén (ebből 1,8 kilométer egyvágányú), felsővezeték létesítéssel,
  • az új pályaszakaszon 2 új megállóhely és 1 hurokvégállomás kialakítása,
  • 2,1 kilométer meglévő villamosvonal rekonstrukciója a meglévő felsővezeték-rendszer korszerűsítésével együtt és ezen belül 1,1 kilométer kétvágányúsítása,
  • 8 átépülő megállóhely a meglévő villamosvonalon.

A Napi.hu is megírta három napja, hogy megkapták a vasúthatósági engedélyt a Hódmezővásárhely-Szeged tramtrain járművei, így megkezdődhet az ötvenezer kilométeres futópróba, a tesztet mind az öt hibrid villamos szerelvénynek hiba nélkül kell teljesítenie. Az aktuális tervek alapján valamikor késő ősszel indulhat el az első magyar – és közép-európai – vasút-villamos rendszer utasforgalmi szakasza, ideiglenes menetrenddel.