Fiktív leárazással és valótlan, vásárlásra sürgető üzenetekkel hirdetett honlapján étrend-kiegészítőket és ruhákat egy angliai bejegyzésű cég. A magyar versenyhatóság (GVH) 100 millió forintos bírságot szabott ki.

A Nagy-Britanniában bejegyzett The Hut.com Limited – állapította meg a GVH – tisztességtelen módon, a fogyasztókat megtévesztve forgalmazta „MyProtein” márkájú étrend-kiegészítőit (elsősorban fehérjéket) és ruházati termékeit. A cég ugyanis az eljárás során nem tudta igazolni, hogy korábban valaha is alkalmazta az e-DM leveleiben és a magyar honlapján akciósként feltüntetett termékek eredeti, azaz magasabb összegű árait.

A magyar hatóság jogsértőnek találta azokat a vásárlásra sürgető üzeneteket is (például „Kiárusítás”; „Utolsó lehetőség”; „Gyorsan fogynak a készletek”), amelyek azt a látszatot keltették a fogyasztókban, hogy a „kedvezményes” árak csak korlátozott ideig érvényesek.

A versenyhatóság 100 millió forintos bírságot szabott ki a vállalkozásra, és eltiltotta a jogsértő magatartás folytatásától, valamint az eltiltás betartásának igazolására kötelezte a céget.