Bár már több mint 26 ezer aláírásnál tart az a petíció, ami azt követeli, hogy „az érettségi vizsga megtartása helyett kapják meg a tanulók a vizsgáikat a jegyeik átlaga alapján”, a minisztérium úgy reagált, hogy nem tervezik az érettségik eltörlését a 2021-es évre.

Az ATV Híradójának küldött közleményben az EMMI azt írja: ősszel mintegy 30 ezer diák érettségizett le úgy, hogy nem alakult ki egyetlen egy fertőzési gócpont sem, ezért nem indokolt a május-júniusi vizsgák kiváltása. Varga Márk végzős diák szerint azonban a digitális oktatás átmenetileg jó megoldás, mert lehetővé teszi a tanulást számukra, de nyomába se lép a hagyományos tanrendnek.

„Nem lehet ugyanúgy kezelni, mint az előző rendszert. Ettől függően az érettségit sem lehet ugyanúgy kezelni szerintem, mint azoknak, akik hagyományos úton tanultak, és úgy érettségiztek, meg mint mi, akik online rendszerben tanulunk, és most fogunk érettségizni. Nem lehet elvárni ugyanazt a szintet “- fogalmazta meg a problémát a diák.

Korábban Balatoni József ‘Jocó bácsi’ történelemtanár lapunkban is megjelent véleményposztjában úgy fogalmazott: „ezek a gyerekek hivatalosan hatodik hónapjukat kezdik meg digitálisban. Ez rengeteg idő, óriási lemaradás. Így szakmailag írom: idén nem szabad érettségit tartani. Igazságtalan lenne.”

A Pedagógusok Szakszervezete szerint sem lehetne ugyanúgy kezelni az idén érettségizőket, mint a más évben vizsgázókat.

„Az oktatás irányítóinak valamilyen döntést vagy módosítást mindenféleképpen alkalmazni kell abban a tekintetben, hogy 3 félév kiesés azért az már egy nagyon komoly időszak egy négy éves felkészülési ciklusban” – mondta el Totyik Tamás a PSZ alelnöke.

A szaktárca szerint az októberben kb. 30 ezer fővel lebonyolított őszi érettségi időszak megmutatta, hogy járványügyi időszakban is lehet sikeres érettségi vizsgát tenni. Azt írják, ahol szükségesnek látják, külön felkészítő órákat tarthatnak. Arról azonban nem beszéltek, hogy a digitális oktatásban tanulók szerintük hátrányba kerülnek-e a hagyományos tanórákon részt vevőkkel szemben.