3 iskola, 21 osztály, több, mint 500 felső tagozatos diák és 12 múzeum – számokban így lehetne összefoglalni a Mozaik Múzeumtúra és a Felelős Szülők Iskolája legújabb közös kezdeményezését, a Digitális Iskolai Múzeumtúra projektet. Az október 6-hoz kapcsolódó iskolai virtuális múzeumpedagógiai napokon, számtalan múzeumpedagógus jelentkezett be a saját kiállítási helyéről az online tér segítségével és tartott élő, interaktív, játékos foglalkozást a tanulók számára.

„Nagy öröm számunkra, hogy a jelen helyzetben is meg tudtuk valósítani ezt az eseménysorozatot és mind a múzeumpedagógusok, mind a tanárok és diákok részéről nyitott, együttműködő, az új helyzethez rugalmasan alkalmazkodó hozzáállást tapasztaltunk és pozitív visszajelzést kaptunk. A hosszú évek óta tartó Mozaik Múzeumtúra célja a múzeumok, kiállításaik és programjaik népszerűsítése a fiatalok körében. Ezt eddig elsősorban a valós térben, események formájában tettük meg, amire azonban most nincs lehetőségünk. Az elmúlt időszakban a múzeumok rengeteg digitális tartalmat készítettek, köztük nagyon sok oktatást támogató tartalmat, így lehetőségünk van azok, valamint az oktatásban is már kipróbált digitális eszközök, platformok segítségével az online térben megvalósítanunk programunkat. Sok tapasztalatot szereztünk és bebizonyosodott, hogy egy
kis község általános iskolájának tanulói számára ugyanúgy elérhetővé tudjuk tenni ezt a programot, mint egy nagyvárosi iskola diákjainak. A pozitív visszajelzésekből az is egyértelmű, hogy van helye az ilyen jellegű programoknak, tartalmaknak az oktatásban.” – fogalmaz Makranczi Zsolt, az Örökség Kultúrpolitikai Intézet igazgatója, a Mozaik Múzeumtúra programvezetője.

„Milyen lehetne ma Petőfi insta sztárként vagy influencerként? Hadtörténeti szempontból miért kiemelt jelentőségű a pákozdi csata és mekkora túlerővel állt szemben a magyar sereg? Milyen hangszerrel üzentek egymásnak a katonák a szabadságharc idején? Ha valamilyen fontos eszközt visszaküldhetnétek egy időgéppel a reformkori embereknek, ami megkönnyítené a mindennapi életüket, mi lenne az? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kerestük együtt a válaszokat a diákokkal 3 virtuális múzeumi napon keresztül, ahol a foglalkozásokon abban a digitális térben és azzal a nyelvezettel szóltunk hozzájuk, amit ők nap, mint nap fogyasztanak és amiben otthonosan mozognak. Fontosnak tartottuk, hogy kihasználjuk a digitális platformok és szoftverek adta lehetőségeket, mind a játékos feladatok kiadásában, diákok általi megoldásában, mind a visszajelzések terén.” – meséli Vargacz Alexandra, a Felelős Szülők Iskolája ügyvezetője, a Digitális Iskolai Múzeumtúra szervezője.

„A Mozaik Múzeumtúra keretében megrendezett program iskolánkban nagy sikernek örvendett. A diákokkal együtt mi, tanárok is izgatottan vártuk a napot. Hasonló online rendezvényben még nem volt részünk iskolai szinten. A programot nagyon profi módon szervezték meg a szervezők. Minden zökkenőmentesen, gördülékenyen ment.