Több rekordot is megdöntött az áprilisi, budapesti asztalitenisz-világbajnokság: a nemzetközi szövetség (ITTF) mérései alapján soha nem látott mennyiségű embert értek el történések mind a televízióban, mind az ITTF saját platformjain, valamint a közösségi médiában.

A vb sajtócsapata szerdán közölte a kimutatást az MTI-vel, ez alapján világszerte több mint 145 országban, összesen 1176 órában közvetítették a vb-t, az úgynevezett teljes elérés 665,71 millió ember volt. A legnagyobb tévétársaságok közül a kínai CCTV és a CCTV5+ csatornái 81 órányi anyagot sugároztak, míg a japán TOKYO TV 21, az Eurosport 1 és 2 pedig 16 órát adott élőben. Az utóbbi csatorna online fizetős felületén, az Eurosport playeren további 103 órán át lehetett élőben követni a vb eseményeit.

Az elemzésekből kiderül, hogy a férfi egyéni döntő – amelyben a svéd Mattias Falck és a címét megvédő kínai Ma Lung csapott össze – lett az idei év legnézettebb sporteseménye Kínában. A nemzetközi szövetség saját stream-felülete, az itTV majdnem 150 országból rögzített követőt, átlagban 44 800 nézővel. A honlapon, az ittf.com-on soha nem látott kattintásszámot regisztráltak a vb ideje alatt 1,05 millió olvasóval. Ez a szám 2018-ban 691 ezer volt. A vb nyolc napja során 5,59 millió alkalommal nyitották meg a weblapot.

Az egyik legismertebb videomegosztón, a Youtube-on a vb-vel kapcsolatos videókat 8,6 millió alkalommal játszották le, és 80,57 millió visszajelzés (komment, kedvelés, egyéb) érkezett a 34,7 millió megtekintett perc mellett. Az előző év számaihoz képest hihetetlen ugrást produkált az oldal, akkor ugyanis csak 977 ezer alkalommal játszották le a videókat, és 1,54 millió percet néztek az érdeklődők.

A Twitteren 20 milliónál is több interakció érkezett a bejegyzésekre, összehasonlításképpen: a 2018-as, svédországi vb alatt ez a szám még csak 3,5 millió volt. A fiatalok körében leginkább kedvelt felületen, az Instagramon csak a bejegyzésekre 23,5 millió kedvelés, megosztás vagy komment érkezett, ami közel két és félszer magasabb szám a tavalyihoz képest.  A Hungexpón rendezett torna alatt a Facebook esetében 27,56 millió interakciót rögzítettek, a mintegy 20 milliós elérés mellett a videókat 5,7 millióan látták. Budapesten mind az öt aranyérmet a sportági nagyhatalom Kína játékosai nyerték meg, a távol-keleti ország legnagyobb közösségi média felületén, a Weibón félmilliárd interakció érkezett a bejegyzésekre, a videókat pedig 100 milliónál is több alkalommal játszották le.